onsdag, juni 16, 2010

Kingdom Hearts

De som känner mig kan knappast ha missat att Kingdom Hearts är min favoritserie NÅGONSIN när det gäller tv-spel (jag har ju till och med lyckats smyga in det i min tatuering). Nu har det hänt massa spännande grejer när det gäller KH-serien! Utöver Kingdom hearts 1 & 2 finns det en massa spel som utspelar sig innan, emellan och under tiden som de två "huvudtitlarna". Kingdom hearts 358/2 Days är det senaste jag spelat (även om jag inte spelat klart det) och det är till Nintendo DS.


Det senaste som släppts är däremot Kingdom hearts: Birth by sleep och är en prequel. Tyvärr finns det bara till PSP, vilket innebär att jag kommer behöva betala en jäkla massa pengar, för jag SKA spela det här spelet!





E3 pågår ju just nu i Los Angeles och där har de precis annonserat ut två nya titlar (till min stora lycka/olycka), Kingdom Hearts: Re:coded och Kingdom Hearts 3D. Varför är jag då olycklig? Jo, för att även om Re:coded kommer komma till Nintendo DS så gör 3D inte det, utan det kommer till Nintendos nya 3DS-konsol (Nintendo DS fast med 3D, utan de fula glasögonen!). Jag menar, varför? Jo, jag fattar att 3DS är skitcool och nya häftiga grejen, men det är sjukt irriterande att man kommer behöva ha typ fyra olika konsoler om man vill kunna spela ALLA spel (vilket jag vill; jag är ju ett äkta fan!).


Nu vet jag ju inte hur det är med vilka spel som kommer funka på 3DS (om det bara är nya spel eller om gamla DS-spel också kommer fungera på den), men ändå. Hur ska jag ha råd med att köpa BÅDE ett PSP och 3DS? :( Det smartaste känns just nu att skita i att spela KH:3D, men åhhhhhh!!!! Varför ska det vara så dyrt att vara nörd för?

Jag får vara glad åt det faktum att efter att de här två spelen har släppts så verkar det som att Kingdom Hearts III i alla fall kommer hända! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar