söndag, oktober 31, 2010

Ännu en dag

Igår var det ju Halloween-fest och det var bara att klä ut sig och bege sig iväg till Ebba! Sagt och gjort, jag och Emmy tog det lugnt på dagen innan vi började förbereda oss. Emmy bar en blå peruk hon köpt i veckan och jag var Batgirl, fast budget-versionen. Bilder finns förmodligen på Facebook, eller kanske här om jag kan lägga över dem från Emmys kamera.

I alla fall, hos Ebba var det trevligt och det var nice att få träffa de andra svenskarna som hon bor med; och få prata svenska med några andra! De hade även lite andra männsiskor där; bland annat Jessa (som är från Australien), John (som är från Storbritannien) och Brandon (som är från London), som alla var mycket trevliga och det var roligt att få prata engelska också, så man verkligen kom in i det!
Rolig reklam i tunnelbanan igen


Vi drog ut till någon klubb på Leicster Square och där var rätt nice, fast väldigt vaaaaarmt! En väääääldigt full kille kom fram och kysste mig på kinden och försöka dansa och sådär, men Jessa och Rebecka räddade mig, vilket jag var väldigt tacksam för.

Sedan kom det stora äventyret; hur jag och Emmy skulle ta oss hem. Jag hade kollat lite nattbussar, men eftersom vi inte visste var vi skulle hamna var det svårt att veta varifrån vi skulle ta dem. Men jag var bergsäker på att vår ena linje skulle gå från Victoria, så vi åkte ut dit och spenderade säkert 20 minuter med att försöka hitta rätt bus stop. Efter att ha frågat en busschaufför så lyckades vi ändå inte hitta! Till slut hittade vi i alla fall rätt och när bussen kom skulle jag ha kunnat gråta lite av lycka. Synd bara att jag och Emmy hoppade av ganska många stationer för tidigt, så vi fick gå skitlångt. Men då upptäckte vi i alla fall att vi har ett Primark här i Kilburn, så inget ont som inte har något gott med sig


Idag har vi också tagit det lugnt, förutom att vi åkte ut till Reece och skrev på ett kontrakt! Vi lämnade lite saker också, som han kunde ha som säkerhet för att vi säkert skulle komma tillbaka (typ några böcker och regnkläder och sådant) och vi slapp betala något alls, så det känns ju inte som att vi kommer bli lurade, i alla fall!
Min och Emmys nya hemstation


Ja, nej, nu ska jag börja planera inför NaNo, för imorgon börjar det och jag har typ inte kommit någonstans, så... ciao!
Snygga, och billiga,
Star Trek-glas jag köpt!

Dagens citat: "För du, jag kan se raaaakt igenom din rustning!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar