onsdag, oktober 27, 2010

"Korean chic."

Idag har varit ännu en spännande och fartfylld dag i mitt och Emmys Londonliv! Vi begav oss till Oxford Street och tänkte att idag skulle vi minsann och dag hitta både till Forbidden Planet och söka jobb! Sagt och gjort, till Forbidden Planet hittade vi och där höll jag på att gå crazy, fast jag köpte bara en t-shirt (som ni kan beskåda på bilden nedan) och två Supernatural-böcker XP


Sedan gick vi längs nästan hela Oxford Street och vi lämnade CV på några ställen! Bland annat Subway, en skobutik och lite fler ställen! Skobutiken skulle höra av sig inom en vecka, så vi hoppas!

Vid halv fyra gick vi till British Museum för vi skulle träffa Ingrid, som också befinner sig i London den här veckan (fast med skolan och inte för att söka jobb). Dessutom hade jag och Emmy shoppat en del under dagen, så det var rätt skönt att sitta och vänta på trappan. När Ingrid dök upp bestämde vi oss för att gå och kolla på Japan-utställningen, som var stängd igår och jag blev lycklig och glad :D

Efter att ha ätit på nåt litet ställe vi hittade gick vi skilda vägar och nu sitter jag och Emmy och försöker hitta en lägenhet vi kan flytta in i. Det går sådär än så länge, men vi håller hoppet uppe!

Imorgon ska vi till Hammersmith igen, för jag ska kolla på en mobil och Emmy ska köpa en klänning till Halloween-festen vi ska på i helgen och på vägen ska vi lämna ut så många CV:n vi bara kan!

Dagens citat: "Upp och hoppa, ni har passerat Törnrosa-stadiet, tro mig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar