måndag, oktober 04, 2010

Sweet Charity

"Underhållningspatrullen ger er Sweet Charity!"

Och vilken föreställning det var! Jag måste erkänna att jag var skeptisk när jag åkte till teatern; efter att ha läst på om den här musikalen och lyssnat på låtarna var det inget som riktigt lyckats falla mig i smaken, men när de´väl drog igång blev jag bara mer och mer imponerad för varje textrad (både vad galler sång och monolog) de framförde!
Sweet Charity handlar om den rara, men ack så naiva, Charity som jobbar som gogo-dansade och inget hellre vill än att bli älskad. Alla killar hon haft ihop det med har bara utnyttjat henne på ett eller annat vis. Men så möter hon Oskar i en otroligt humoristisk scen i en hiss och det verkar som om turen är på väg att vända...
I Underhållningspatrullens version utspelar musikalen sig under det glada 80-talet, vilket jag tycker bidrog väldigt mycket till den lyckade föreställning jag såg. För vem kan låta bli att älska de höga frisyrerna och kläderna, tillsammans med den 80-talsinspirerade musiken orkestern gav oss?
Sara Axelsson (som även var med i Oliver! och I hetaste Laget) är otrolig som Charity, hon har allt; utstrålningen, sångrösten och den sprudlande glädjen som gör att man inte kan låta bli att dras med!
Jag råder alla som har tid och råd att ta sig till Kristianstads teater i höst för att se den här musikalen!

Haha, ja, jag var alltså på teater i lördags för att se Underhållningspatrullens (de som satte upp Oliver! där undertecknad medverkade) nya uppsättning och jag kände att jag var tvungen att skriva en ordentlig recension, så här har ni den! Den var verkligen fantastiskt bra och alla var jätteduktiga, så jag hoppas att de får många som går och tittar!

Ciaoooo!

2 kommentarer:

  1. Monzie9:24 em

    Och den där killen med fluffigt hår var ju helt fantastisk. Han borde verkligen bli Sveriges nästa stora stjärna ^^

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, absolut! Bra att du påminde mig, jag skulle ju smsa honom! Gör det nu ;P

    SvaraRadera