tisdag, oktober 25, 2011

The Three Musketeers (2011)

Jag vill så gärna säga att The Three Musketeers är en bra film, för jag älskar De tre musketörerna och alla andra filmer jag sett om dem (The Three Musketeers & The Four Musketeers från 70-talet, Man in the Iron Mask och till och med filmatiseringen där Charlie Sheen är med!), men den här är verkligen inte bra.


Skådespeleriet är träigt (från i stort sett alla) och gud, MANUSET. Jag och Fredric låtsades kräka minst varsin gång under filmen när de skulle hålla sina fjantiga tal...


Och det är så konstigt, för de första tio minuterna så är det en riktigt bra äventyrsfilm, men sedan går det bara utför.


Finns det inget som är bra med den här filmen, då? Jo, den är jävligt snygg. Stridsscenerna är välgjorda, dekoren är snygg och till och med animationerna är snygga. Synd bara att filmen inte kunde vara lika bra...


Vad blir då slutbetyget? Tja, The Three Musketeers är, tyvärr, till och med sämre än Clash of the Titans (och då gillar jag ändå Clash of the Titans!). Men, visst, klockan 2 på en söndag eftermiddag och man inte har något att göra så man väl sätta igång den här filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar