torsdag, mars 01, 2012

Böcker, böcker, böcker...

Ja, Oscarsgalan var faktiskt rätt tråkig, inga stora överraskningar. Fast jag blev väldigt lycklig när Midnight in Paris vann för Best Original Screenplay :D Och bäst var ju när Robert Downey Jr. skulle dela ut pris XD


Men okej, ska prata om något annat, nämligen BÖCKER. Imorgon är det min sista dag på praktiken, mycket deprimerande :( Fast jag har haft väldigt roligt och verkligen fått insyn i hur det är att jobba på ett förlag! Känner också att min inspiration till att skriva kommit tillbaka under de här veckorna, så jag får väl ta och utnyttja det när jag kommer hem...


I alla fall, jag har fått typ en miljon böcker och jag har ingen aning om hur jag ska lyckas få hem dem. För en vecka sedan var vi på prisutdelningen av Årets boktipsare (som boktipset.se, Bonnier-förlagen och Gilla Böcker ordnat); en tävling som ni kan läsa mer om här (Grattis till Kersin Rydén som vann!). Fick en goodiebag med en massa böcker; bland annat en av Björn Ranelid (XD), och en av Amanda Hellberg, som jag verkligen ser fram emot att få läsa :)


Goodiebag!
Sen så är det ju bokrea också, så jag fick min mamma att beställa en massa åt mig (för jag kunde ju inte göra det när jag var i Stockholm, då skulle jag ju inte få hem dem.......); så hon fick ett jättestort paket. Här är en bild på det :D Jag tycker om att få paket med posten, så det här var lite som julafton för mig.
Innehåller bland annat hela Hungerspelen-trilogin, Ögat över Månskäran,
Slutet på Mr Y och en massa till...)


Kommer ha en miljon böcker att läsa när jag kommer hem! :)


Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar