söndag, april 15, 2012

Dag 11 - En bok du avskyr

Ärligt talat, många, men de jag kommer på såhär på rak arm är Dracula av Bram Stoker (den var tortyr att läsa, det enda bra i hela boken är när van Helsing berättar för de andra karaktärerna att de måste hugga Lucy i bröstet med en påle, och deras reaktioner...).


Mörkrets hjärta av Joseph Conrad hade jag också väldigt svårt för. Jag kanske inte avskyr den, i och för sig, men i stort sett varenda mening kan tolkas som något annat och den var dryg att läsa.


Annars har vi alltid Twilight-böckerna, på grund av många orsaker. Jag har nog nämnt det förut, men Edward måste vara världens mest abusive och läskige pojkvän. Och jag tycker inte böckerna är speciellt bra skrivna heller.


Så där har vi några stycken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar