onsdag, april 18, 2012

Dag 14 - Favoritbok av din favoritförfattare

Hmm, ja, jag pratade ju lite om det igår... Som sagt, mitt hjärta bultar lite extra för Per Nilssons Du & Du & Du samt Hjärtans fröjd.


Du & Du & Du handlar om Anon, Zarah och Nils, vars liv flätas samman i en väldigt fin berättelse. Det var ganska längesedan jag läste den, men jag minns att jag älskade Anon, som är 12 och lever lite i sin egen värld (har för mig att han går in i lyktstolpar också när han går runt och funderar, tycker att det är lite fint på något sätt; att man är så upptagen med sina egna tankar att man verkligen inte ser vart man går).


Hjärtans fröjd handlar om en kille i tonåren som träffar en tjej och blir kär. Det låter kanske inte så himla originellt, men det är (som alla Per Nilssons böcker) en otroligt träffande beskrivning av hur det känns att vara ung och bli riktigt kär för första gången. Jag minns inte jättemycket av den här heller, om jag ska vara helt ärlig, så det är bäst att jag inte säger mer, för då kommer jag bara börja blanda ihop den med uppföljaren (The return of Hjärtans fröjd).


Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar