fredag, maj 25, 2012

25 maj

Idag fyller min fina mamma år! :D Så grattis till henne! Hon fyller mycket jämt (kan ju inte säga hur mycket, eller lite, för det är ju hemskt ofint att tala om en dams ålder...), så hon och pappa befinner sig på kryssning i Medelhavet... fruktansvärt orättvist. Men men, jag har skrivit några fina haikus till henne (för haikus är roliga):

Städar så hastigt
beväpnad med dammvippa
Damråttorna flyr

eller:

Kort och lite tunn
beväpnad med vass tunga
Mamma kickar ass

Jag skickade den andra till henne och hon uppskattade den väldigt mycket, sade hon. Grattis till min fantastiska mamma :D

Idag är det inte bara min kära mammas födelsedag (det är även dagen då vår c-uppsats ska lämnas in :S), det är även Towel Day! Det är en dag för att hedra Douglas Adams, som skrev Liftarens guide till Galaxen (en av de bästa böckerna någonsin, faktiskt); man ska helt enkelt bära med sig en handduk (som vi alla vet, så kan en handduk en dag rädda ditt liv). Jag försökte inkludera en i min outfit, men det gick sådär. Jag får helt enkelt packa ner en i väskan istället. Man vet ju aldrig om det dyker upp någon som vill ge en lift ut till galaxen.

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar