måndag, augusti 27, 2012

Sommarläsning

Även om jag helst vill stoppa fingrarna i öronen och sjunga "Lalalalalala" när folk börjar prata om att sommaren är slut, får jag nog erkänna att den snart är över.

Så, jag tänkte göra en liten sammanställning av vad jag läst i sommar! Jag känner att jag borde köpa en läsdagbok, istället för att använda lösa lappar hela tiden, men jag har lyckats dokumentera vilka böcker jag läst under dessa månaderna!

  • Hello Kitty måste dö - Angela S. Choi
  • Döden i dina ögon - Rachel Ward
  • Rör mig inte - Tahereh Mafi
  • Nick & Norahs oändliga låtlista - Rachel Cohn & David Levithan
  • Jellicoe Road - Melina Marchetta
  • Life of Pi - Yann Martel
  • American Gods - Neil Gaiman
  • Nattpatrullen - Sergej Lukjanenko
  • A monster calls - Patrick Ness
  • Avståndet mellan - Flera olika författare
  • Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? -  Bjørn Sortland
  • Blod - Åsa Anderberg Strollo
  • Sankta Psyko - Johan Theorin
  • Exodus - Julie Bertagna
  • Underworld - Meg Cabot
  • Jag väntar under mossan - Amanda Hellberg
  • Snow in Summer - Jane Yolen
  • De svarta svanarnas natt - Jesper Tillberg
  • Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll - Linda Belanner & Fredrik Persson
  • Princess of the Midnight Ball - Jessica Day George
Några titlar jag vill pusha lite extra för är American Gods (som nog var den bästa boken jag läst i sommar - och då har jag redan läst den en gång...), Life of Pi (som kommer som film i vinter), A monster calls (en oerhört sorglig, men samtidigt söt, berättelse), Jag väntar under mossan (nu måste jag läsa Amanda Hellbergs andra böcker!) och Princess of the Midnight Ball (som är en retelling av sagan om de tolv dansande prinsessorna).

Några som jag blev besviken på var dock Nattpatrullen (som jag till sist fick tvinga mig själv igenom), Sankta Psyko (som bara blev ett enda stort antiklimax för mig) och Exodus (HERREGUD, det var nära att jag gav upp den helt och hållet...)

Nu ser jag i alla fall fram emot höstens böcker och Bokmässan!

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar