onsdag, november 07, 2012

Massa skrivande...

Har precis haft handledningsmöte och fått den första responsen på det bokprojekt jag håller på att skriva i skolan. Och jag känner mig faktiskt ganska upprymd! Det är så konstigt att få respons på något man skrivit, både ris och ros, och inse att "Har jag skrivit det där? Ja, det har jag faktiskt." Mycket speciell känsla. Men, som sagt, det känns bra, fick höra mycket användbara och tänkvärda saker, så nu känner jag mig redo att fortsätta!

NaNo då? Jo, det går helt okej. Vi är inne på vecka 2, som brukar vara den värsta veckan. Och jo, tankarna om att ge upp har börjat smyga sig på, men då försöker jag tänka på NaNo 2010. Jag bodde i London, jobbade ofta 13 timmar om dagen och HATADE min berättelse (alltså, verkligen hatade, jag har knappt vågat öppna det dokumentet sedan dess) och hur jag ändå lyckades skriva klart.

Christin frågade om ploten till min NaNo i år och jag vågar inte riktigt skriva ut den här (jag har lite svårt för det där med att berätta om ploten till det jag skriver, jag vet inte riktigt varför), men den innehåller zombies och en del humor (jag adopterade den från forumet på NaNos hemsida, men har ändrat en hel del). Spännande nog får jag en del inspiration av att tänka på Kim Possible när jag skriver den.

Det som jag tycker är bland det bästa med att skriva NaNo är att det är okej att skriva dåligt. Jag är en perfektionist med otroligt lite tålamod, så jag vill helst ha alla meningar perfekta direk. När jag skriver NaNo kan jag släppa lite på det där, vilket är väldigt skönt!

Nej, nu måste jag återgå till mitt skrivande (har, mitt i allt det här, dessutom en inlämningsuppgift på fredag - så det är bara att skriva på)! Tack och hej. 

6 kommentarer:

  1. Jag lider av en släng vecka 2, själv. Det går trögt just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får kämpa oss igenom, helt enkelt. Eller skriva jättemycket en dag, så det inte gör något om vi hamnar efter de andra.

      Radera
  2. Alltså allt inspirerat av Kim Possible är automatiskt bra. Min huvudperson kommer defintivt att channela lite Kim själv när hon måste ut och kicka ass med sin drake, cheerleader som hon är... :P

    Och tänk såhär: när du skriver seriöst till skolan är det ju asnice att kunna koppla av och gå crazy med NaNo. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, men eller hur! Din berättelse låter ju fett awesome!

      Ja, det är precis det jag gör - det är skönt att kunna skriva något som är totalt annorlunda från det jag skriver till skolan :)

      Radera
  3. Men vad roligt att du läser på Författarskolan. Jag snubblade in här från Christin Ljungqvists blogg ... och jag läser år 2. Kul sammanträffande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men vad roligt! :) Spännande hur man kan snubbla över människor sådär :)

      Radera