tisdag, juni 11, 2013

E3

E3 pågår för fullt i Los Angeles och en av mina stora drömmar här i livet (precis som att någon gång få åka på Comic Con) är att få gå på den här mässan.

Sony visade äntligen hur PS4:an kommer se ut, samtidigt som de meddelade att man kommer kunna spela begagnade spel på den, samt att man inte behöver checka in online för att använda konsolen (till skillnad från, exempelvis, Microsofts nya Xbox ...). Den kommer att kosta 399 euro, men om man väntar med att köpa den, kanske den kommer gå ner i pris.

Som om inte det var nog visade Square Enix upp sitt nya Final Fantasy-spel, Final Fantasy versus XIII, som tillkännagavs redan 2006, men lo and behold, det har blivit Final Fantasy XV istället! Jag klagar inte, jag gillar Final Fantasy-spelen, så jag hoppas XV blir bra mycket bättre än XIII. MEN det är inte det mest spännande, de bästa nyheterna är att KINGDOM HEARTS III är in development till PS4!!!! Jag skulle kunna göra en happy dance, så lycklig jag är :')

Mirror's Edge 2 är också under utveckling, och det behövs definitivt fler spel med kvinnliga huvudkaraktärer, så jippieee! säger jag.

Nu måste jag gå och klä på mig, har en miljon saker att fixa inför luffen på torsdag. Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar