fredag, mars 28, 2014

Bokbloggsjerka 28 – 31 mars

Var länge sen jag var med i jerkan nu, men idag kör vi!

Annika undrar om vi skulle kunna tänka oss att tatuera in ett citat från litteraturens värld, och frågan lyder: Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?

Jag har faktiskt redan en tatuering, där jag har ett "blink-and-you'll-miss-it" homage till tv-spelet Kingdom Hearts. 

Tadaaaa!
Men jag skulle absolut vilja ha en tatuering med ett citat från litteraturen. Faktum är att jag länge planerat att tatuera in frasen "Invictus" från William Ernest Henleys dikt "Invictus". Jag vet inte riktigt var jag skulle placera den, men troligtvis på sidan av överkroppen. Allra helst skulle jag vilja ha den på handleden, men då skulle min mamma mörda mig.

Jag tänkte i flera månader innan jag gjorde min första tatuering, funderade på ifall jag skulle vilja ha den när jag var 60+ och kände till sist att "Jo, den här kan jag stå för resten av mitt liv" och jag har planerat "Invictus" länge, så jag tror inte att jag skulle ångra mig.

Tack och hej!

17 kommentarer:

  1. Fin tatuering :)

    SvaraRadera
  2. Min mamma gnällde över mina tatueringar först, men nu vill hon gadda sig själv. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du har lyckats omvända henne! ;)

      Radera
  3. Inställningen till tatuering har ändrats på senare år. Också jag har ändrat mig och tycker numera att det är helt okey med fina tatueringar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, jag tycker att tatueringar kan vara både och, det beror på motivet och hur duktig tatueraren är :)

      Radera
  4. Väldigt fin tatuering! :)

    SvaraRadera
  5. Tänk, jag har alltid trott att de där tre betyder tro, hopp och kärlek ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det betyder det också! ;) Jag kände att tro, hopp och kärlek kunde vara något som man kan behöva hela livet :)

      Radera
  6. Hittar man något man känner att man kan stå för resten av livet så är ju det ett gott argument.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det! Men jag tror man ska tänka igenom noga innan man skaffar en, det går ju inte riktigt att ångra sig sen...

      Radera
  7. Det var en fin tatuering :) Det där med mammor som skulle mörda en, det känner jag igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! :) Haha, det är inte lätt, med mammor...

      Radera
  8. Anonym1:20 em

    Fin tatuering! Kingdom Hearts är en bra inspirationskälla. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! :) Ja, jag tycker också det!

      Radera
  9. Din tatuering är snygg! Jag har fem tatueringar gjorda och flera i tanke som jag vill göra. Men ingen text, tänk om tatueraren skulle stava fel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Oj, vad många! Haha, ja, jag är också orolig för det där, man får se till att ha stavat rätt innan man kör igång!

      Radera