fredag, mars 28, 2014

Olästa böcker

Jag hittade videobloggaren Little Book Owl, som videobloggar om böcker och i en av sina videos berättar hon om hur många böcker hon äger, och hur många av dem som är olästa.

Eftersom jag själv äger alldeles för många böcker tyckte jag det kunde vara en intressant och bra idé att skriva upp vilka böcker jag faktiskt äger och hur många av dem som jag läst.

För närvarande äger jag 273 böcker (dock har jag inte räknat med de böcker jag har hos mina föräldrar, utan endast de som finns i min lägenhet) och jag har läst 115 av dem. En helt okej siffra, känner jag, då jag var rädd att jag skulle ha minst 200 som låg olästa.

Jag har 13 böcker som jag håller på att läsa, eller som jag påbörjat men av någon anledning aldrig läst klart, så jag tänker att dessa titlar SKA jag läsa ut i år (gärna innan jag börjar läsa någon av de andra böckerna som ligger i högen och väntar). Känns som ett ganska rimligt mål.

Hur många olästa böcker har du?

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar