fredag, juni 13, 2014

Bokbloggsjerka 13-16 juni

Då var det fredag igen (fredagen den 13:e, till och med!) och denna vecka frågar Annika oss: "Vad ska du läsa i sommar?"

Först och främst ska jag försöka läsa ut alla böcker som jag lånat hem från biblioteket.



Aristotle and Dante discover the secrets of the universe av Benjamin Alire Sáenz, som jag redan börjat läsa och den verkar amazing. Awaken av Meg Cabot, som är den avslutande delen i Abandon-serien.

Konsten att ha sjukt låga förväntningar - Åsa Asptjärn har jag hört mycket bra om, så den fick också följa med mig hem. Tillsammans med Dark Hills Divine av Patrick Carman. Egentligen vet jag inte så mycket om den här boken, men jag har sett den på lite olika bokbloggar, så förhoppningsvis är den läsvärd!

The Assassin's Curse av Cassandra Rose Clarke handlar om Ananna, som blir bortgift till en annan piratklan, men flyr och då sänder de en ASSASSIN efter henne och, eh, ja. Den kan nog vara all kinds of awesome, men kanske också lite fånig. Vi får se!

Till sist, Drömgångare av Samantha Shannon, som jag har sett och hört om överallt. Får se om boken faktiskt lever upp till hypen!

Jag har egentligen inga specifika böcker som jag bestämt att jag ska läsa i sommar, men nu kollade jag snabbt igenom min bokhylla och kom fram till att Saving Francesca av Melina Marchetta stått där tillräckligt länge, så den ska jag också försöka ta mig igenom!

Tack och hej!

26 kommentarer:

  1. Drömgångare tror jag att jag vill läsa, men jag väntar nog tills större delen av serien är utgiven :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte ens att det skulle bli en hel serie! Men då får man hoppas att första boken är bra :)

      Radera
  2. Kul blandning av böcker!

    SvaraRadera
  3. Både Drömgångare och Konsten... vill jag läsa, för de står ju i dotterns bokhylla :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt, då finns de lättillgängliga! ;)

      Radera
  4. Saving Francesca vill jag läsa, tyckte så himla mycket om Jellicoe Road!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte faktiskt inte så mycket om Jellicoe Road, men jag tänkte ge Marchetta en till chans :)

      Radera
  5. Drömgångaren skulle jag vilja läsa men lite halvtegelsten va?
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, lite! Men man ska nog lyckas ta sig igenom den ;)

      Radera
  6. Saving Francesca var sommarläsning för min del förra året, och jag älskade den då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra, då verkar den ju passa till sommarläsning! :)

      Radera
  7. Det där var en rejäl hög

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, vi får väl se om jag tar mig igenom allihopa ;)

      Radera
  8. Konsten att ha sjukt låga förväntningar väntar på mig hemma i en hög också. Jag är nyfiken på författarskolan. Är det den i Lund?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas den är bra! Ja, det stämmer bra :) Jag har precis tagit examen därifrån, och jag kan verkligen rekommendera den! Mitt skrivande har utvecklats enormt sedan jag började där, och det är tack vare utbildningen :)

      Radera
  9. Det är sällan jag lånar skönlitterära böcker på biblioteket numera, eftersom jag sällan hinner läsa ut dem innan lånetiden gått ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har lite samma problem, men jag kan inte låta bli att plocka på mig när jag väl är på biblioteket...

      Radera
  10. Det var väl en lite lagom hög. Drömgångare är jag väldigt nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan, man måste ju överleva hela sommaren! ;)

      Radera
  11. Saving Francesca tyckte jag väldigt mycket om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag hoppas jag ska tycka likadant! :)

      Radera
  12. Anonym1:45 em

    Många bra böcker som jag också vill läsa. :)

    SvaraRadera
  13. Ååh, drömgångare vill jag också läsa, den verkar så himla bra! :)

    SvaraRadera
  14. Jag har en hel hög med att läsa böcker här hemma, både nya och hyllvärmare, så jag väljer allt efter vad jag känner för, inga direkta planer för sommarens läsning. Den där om sjukt låga förväntningar lät intressant, den får jag kolla upp!

    SvaraRadera