lördag, december 13, 2014

Julledigt

Nu är jag i Skåne och är alltså LEDIG. Inga måsten förrän i januari och det tänker jag utnyttja genom att ta det lugnt; kolla på tv-serier, läsa, skriva, kanske spela lite tv-spel.

Sedan jag kom till Skåne har jag:

  • Varit i skolan, där vi pratat om konstnärlig forskning (mycket intressant), samt textsamtalet, och vad som är bra/svårt med det. Också mycket intressant och lärorikt. Den här terminen har jag insett hur mycket det faktiskt ger att få sätta sig ner och diskutera ens text, och få respons av andra. Vanligtvis tycker jag det är jättejobbigt att visa och låta andra läsa mina texter, men på Författarskolan har det bara varit positivt.
  • Sett sista Hobbit-filmen och har nu lyssnat på Billy Boyd - The Last Goodbye på repeat sedan dess, för jag har all these feeeeeeels. (Och filmen var mkt bra, gå och se den!)
  • Varit på bröllop! Det var fantastiskt fint, är så himla glad för min vän och hennes man! Så här såg jag ut:

Jag tänkte börja julledigheten med att direkt gå och sätta mig och kolla på tv-serier. Mmm, tv-serier.

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar