onsdag, december 03, 2014

NaNo-utvärdering

Just det, NaNo är ju över, och gissa vad??? Jag klarade det!!!

Untz, untz, untz ... *segerdans*

Nej, men okej. Jag var redo att ge upp, minst en gång i veckan. De två sista dagarna trodde jag seriöst att jag skulle strunta i det, men när man skrivit 48 000 ord känns det ju väldigt dumt att sluta ...

Men, ja, jag gillar NaNo, för att man inser att det faktiskt går att skriva 50 000 ord på en månad, och jag gillar att det är så prestationslöst; det är okej att skriva ett kapitel som är uselt, för man kan alltid gå tillbaka och redigera det sen. Samtidigt har jag jättesvårt för det, för jag är inte en person som skriver vare sig snabbt eller mycket ... 

Jag tycker om att låta texten växa fram, sitta och grubbla medan jag skriver, och om man ska få ur sig 50 000 ord på en månad fungerar inte det riktigt ... jag blir nästan lite stressad av att sitta och titta på word counten hela tiden; när jag försökte skriva på mitt andra projekt, som jag skriver på vanligtvis, kom jag hela tiden på mig själv med att försöka utöka texten, så att det blev fler ord, vilket ju inte behövdes.

Så, ja, NaNo är bra, men inget jag tänker att jag bör göra mer än en gång om året. Hur gick det för er andra?

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar