lördag, mars 28, 2015

20 frågor

Jag hittade den här hos C.R.M. Nilsson, och eftersom jag älskar frågor och listor tänkte jag ta mig tid att besvara dem!

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Helt ärligt vet jag inte om jag skulle vilja leva i någon av dem jag kollar på, antingen händer det bara dåliga grejer där, eller så utspelar den sig i en tid då det inte fanns internet, och det tror jag inte att jag skulle överleva. Men kanske i White Collar, eller Veronica Mars, om jag kunde få vara en oskyldig bypasser, liksom.

2. Vad ville du bli när du blev stor, när du var barn?

Författare.

3. Vilken är din favoritdoft?

Ehhh, typ ingen? Jag ogillar starka dofter, blir lätt illamående av dem ... Men kanske nytvättad tvätt? Eller nej, okej, jag ska vara superfjantig och säga att den bästa doften är doften av mina brorsöner :)

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

På en stor gräsplätt, där ingen kom och störde mig.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?

Ehhh, har nog lite panik först, och försöker trycka in 12 olika tv-serier på ett dygn, så att jag får veta hur de slutar. Eller så läser jag. Och kramar lite på min familj och vänner.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?

Mycket. Jag tror jag skulle ha cirka 10000000000000 gånger bättre självförtroende, folk skulle lyssna på mig när jag var upprörd utan att få höra "Har du mens, eller?". Jag tror jag skulle våga ta mycket mer plats. 

7. Vilket är ditt favoritverktyg?

Ehh, inget? Kanske hammare? Fast varför vet jag inte???

8. Vad gör du om tio år?

Förhoppningsvis skriver jag på heltid och har massa tid till att umgås med mina syskonbarn.

9. Vilken är din bästa danslåt?

Shut up and dance - Walk the Moon och Die Young av Kesha.

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?

Klänningar, och massa cosplay kostymer!

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

Haha, jag skulle dö. Av glädje. Och sen skulle jag börja ge bort en del till min familj, släkt och välgörenhet. Sen skulle jag troligtvis köpa en asnice lägenhet i typ Malmö.

12. Vad tycker du om ordet hen?

Att det är bra.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför?

Jag har inga bra recept, för jag hatar typ att laga mat, men jag är faktiskt jäkligt bra på att göra pannkakor.

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Jadu, att det är upp till var och en att avgöra, men att man ska tänka på sin köttkonsumtion, försöka köpa svenskt kött så långt det går, och inte äta så mycket kyckling. (Min kompis är utbildad gårdsmästare och jobbar/är uppväxt på gård, så vi brukar prata om det här rätt mycket, och hon ger alltid bra insights till hur det går till, och vad man ska tänka på.)

15. Är du beroende av något?

Böcker. Musik. Att kolla min mail, av någon underlig anledning O_o Sasuke. Pannkakor. Böcker.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Jag vet inte :( Nej, men, kanske Freedom Call? Jag lyssnade mycket på hårdrock när jag var yngre, och ibland kan jag bli supernostalgisk av att lyssna på vissa band som jag lyssnade på då.

17. Vad gör dig riktigt förbannad?

Elitism. Det gör mig så jäkla förbannad när folk är elitistiska, speciellt om de inte fattar det själva. Sedan blir jag väldigt förbannad av rasism, homofobi, sexism, transfobi, islamofobi och allt annat när man ser ner på människor på grund av kön, hudfärg, religion och så vidare.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Om du har massa fläckar på t.ex. vita väggar, eller inne i skåp, ta lite tandkräm på en trasa och gnugga. TADAAA så är det borta, funkar skitbra!

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?

Nej.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

Jag tror inte det. Jag var nog lite gladare som barn.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar :) Jag är också beroende av att kolla min mejl och ofta går det på autopilot: jag kan kolla mejlen 3-4 gånger inom loppet av 5 minuter, trots att jag VET att jag inte har fått något nytt. Böcker är jag också självklart beroende av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, jag är exakt likadan! Och ibland så gör jag det och bara "Men det var säkert telefonen som inte laddade ordentligt, lika bra att göra det en gång till" X) Mmm, jaa, böcker ...

      Radera