torsdag, mars 12, 2015

Unhaul

Jag har sett lite olika booktubers som har rensat bort böcker som de inte kommer läsa, eller inte gillade, så nu när jag har köpt en massa nya böcker har jag också rensat ut några ur bokhyllan. Jag tänkte att jag skulle visa vilka som får stryka på foten!


Daylight Saving - Edward Hogan: Ett slags spökberättelse/coming of age, som jag tyckte var sådär, så därför får den tyvärr lämna mig.

Paris, chérie - Ida Pyk: En helt okej bok, men som tyvärr inte lämnade något större avtryck hos mig.

Något måste hända nu - Anna Lindberg: Jag gillade den här boken, men kommer troligtvis inte läsa om den, så den får ge plats för lite nya böcker istället.

Mitt hopplöst normala liv - Joanna Nadin: Jag tyckte den här boken var jätterolig, men precis som med den ovan kommer jag inte läsa om den, så ...

Georgia Nicolsons Dagbok - Louise Rennison: Helt okej, men kommer inte läsa om den här heller.

En dag - David Nicholls: Haha, minns att jag var så jäkla arg när jag hade läst ut den här; ville typ kasta den genom rummet. Så därför tror jag nog det är bäst om jag inte behåller den ...


Necropolis - Anthony Horowitz: Jag läste en ganska bra bit på den här, sen insåg jag att den var en del av en serie (och inte ens första delen), så då gav jag upp ...

The Element Encyclopedia of Secret Societies - John Michael Greer: Tror egentligen den här skulle kunna vara jättebra ifall man behöver göra research till något man skriver, men jag har inte öppnat den en enda gång sen jag köpte den, så det känns lite onödigt att ha kvar den ...

Om du var jag - Jessica Schiefauer: Schiefauers debutroman, som var helt okej, men som jag nog inte heller kommer läsa om, tyvärr ...

The Earth, my butt and other big round things - Carolyn Mackler: Alltså, jag vet att jag har läst den här, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg något som händer i den, så det kanske är bäst att lämna bort den.

Metro 2033 - Dmitrij Gluchovskij: Jag har försökt läsa den här flera gånger, men det går verkligen inte. Så nu har jag gett upp hoppet om att det någonsin kommer ske.

The whisperer in darkness - H.P. Lovecraft: Jag har aldrig ens öppnat den här boken, och kommer troligtvis inte göra det heller.


Decembergatans hungriga andar - Ulrika Lidbo: En svinbra bok, men som jag inte kommer läsa om igen.

Fjärde riket - Maria Nygren: Jag var lite besviken på den här boken, som handlar om några tjejer som studerar hur Hitler gjorde för att ta över makten i Tyskland, och sedan applicerar det på högstadiet, för att de ska kunna ta över det. Därför får den tyvärr också lämna mina bokhyllor!

Nu när jag gjort en rensning kan jag kanske få plats med några av mina nya böcker! Haha, man kan i alla fall hoppas.

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar