torsdag, april 09, 2015

Tips Torsdag


Nämen, en torsdag till med tips ...? Alltså, okej, det är mest för att "Tips Torsdag" ligger så himla bra i munnen.

I alla fall, idag tänkte jag tipsa om lite bra grejer att kolla på, på SVT Play!

Thomas Stenström slog igenom stort förra året med låten "Slå mig hårt i ansiktet" och jag älskar den låten (den finns med på min "Skriva"-spellista på Spotify, passar mkt bra), och på SVT Play kan man se hans konsert från Pustervik, varvat med inslag där han pratar om sin musik och skapande. Det är så himla fint, och fantastisk musik. (Jag hade textning på, vilket jag tycker gjorde att låttexten verkligen gick rakt in i en.) Klicka här för att komma dit (eftersom man uppenbarligen inte får bädda in deras videor längre, buhu :( )

Nästa grej jag vill tipsa om är En delad värld. Det är en webbserie som handlar om Liv, som växt upp i en värld utan män, då nästan alla dog pga ett mystisk virus, femton år tidigare. De flesta män som finns kvar (i Sverige finns det bara 123 stycken) är alla "gamla gubbar". Ja, förutom superstjärnan Adam. 

Jag har bara sett tre avsnitt av den här serien, men älskar den redan! Alltså, skådespelarna är svinbra, och det är en så himla intressant story. (Önskar att den funnits som bok, åhhh ...)

Klicka på bilden nedan för att komma till första avsnittet!

Källa: Svt Play.

2 kommentarer:

  1. Borde det inte vara Tips-Torsdag? Känns som svengelska eller särskrivning här. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag googlade, och hittade både och, så jag gick efter det X)

      Radera