tisdag, april 21, 2015

Top Ten Tuesday

Dags för Top Ten Tuesday




Temat den här veckan är: Top Ten ALL TIME Favorite Authors (yeah, I'm mean like that! You could narrow it down to a genre if you it REALLY kills you...or just make your list a top 20 :P )

Arrrrgggghhhhh, det här blir ju jättejobbigt att svara på!!! Aja, okej, here goes ...

  • J. K. Rowling - Because duh.
  • Meg Cabot - FAKTISKT. Jag älskar alltid Meg Cabots böcker (även om jag kanske inte blivit helt övertygad av de senaste jag läst).
  • Jandy Nelson - För även om hon "bara" skrivit två böcker är det två av de bästa jag läst.
  • David Eddings - För David Eddings var jättelänge min favoritförfattare (även om jag inte vågat läsa hans böcker på typ tio år), men det måste ju ändå räknas.
  • Neil Gaiman - Varje gång jag läst någon av hans böcker drabbas jag alltid av inspiration - BAM - så han förtjänar definitivt att stå på den här listan! (Och för att hans böcker är bra, såklart.)
  • Astrid Lindgren - Duh.
  • John Green - Alltså, jag har lite kluvna känslor inför personen John Green, men jag har älskat alla hans böcker jag läst, så han förtjänar väl också att stå på den här listan.
  • Per Nilsson - Det finns ingen som kan skriva om unga människor så bra som Per Nilsson gör det.
  • Jenny Jägerfeld - För att varje gång jag hör något om att Jenny Jägerfeld håller på med något nytt blir jag otroligt exalterad. (Ja, det är en hint om att jag vill ha en ny Jenny Jägerfeld bok ;)
  • Christin Ljungqvist - Helt ärligt så har jag älskat alla Christins böcker så det vore jättedumt att inte ha med henne här.
Sådär, fast buhuuuuu, nu fick jag inte med massa av mina favoriter, men ja, det var ju top ten ALL TIME favoriter ... Men ändå!!! Okej, här kommer en liten shout-out till de som inte fick plats: Johanna Thydell, Martin Jern, David Levithan, Rachel Cohn och så vidare, och så vidare ...

Tack och hej!

6 kommentarer:

  1. David Eddings glömde jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag höll också på att göra det, men han var den stora favoriten när jag var i tonåren!

      Radera
  2. Jandy Nelson is on my list too this week! SHE IS ABSOLUTELY MIND BLOWINGLY INCREDIBLE. Her books basically make me cry. XD Here's my TTT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I KNOW, RIGHT?? I was really worried I'll give you the sun wouldn't be as good as The Sky Is Everywhere, but then it was! Hahaha, me too XD

      Radera
  3. Your first two almost made my list. Great choices!
    Check out my Top 10

    SvaraRadera