tisdag, maj 05, 2015

Top Ten Tuesday

Tisdag igen!


Den här veckan är temat: Ten Books I Will Probably Never Read - det här borde vara lätt, med tanke på att jag har många böcker jag aldrig tänker läsa ...

  • Vit som snö - Salla Simukka: Jag håller på att läsa Röd som blod och jag förstår inte hypen??? Får faktiskt tvinga mig igenom sidorna när jag läser, så om det inte dyker upp någon fantastisk plot twist i slutet kommer jag nog inte läsa uppföljaren, tyvärr ...
  • The Host - Stephenie Meyer: Jag såg filmen, det räckte.
  • Inferno - Dan Brown: Alltså, jag minns att jag gillade Den förlorade symbolen, men jag tror tyvärr att jag och Dan Brown aldrig kommer återbekanta oss med varandra ...
  • Min kamp-böckerna - Karl Ove Knausgård: Jag är så ointresserad att jag inte ens kan beskriva det.
  • Allt av Vladimir Nabokov, för Lolita var fan den värsta bok jag någonsin läst. Om det inte hade varit ett biblioteksexemplar så hade jag troligtvis bränt upp den.
  • Resten av Jo Nesbøs böcker, för jag läste Fladdermusmannen och tyckte inte att den var särskilt bra, helt enkelt.
  • The Heir - Kiera Cass: Uppföljaren till Kiera Cass Selection-trilogi. Jag ogillade ganska många saker i sista boken, så den här uppföljaren känns så ... onödig?
  • Doktor Sömn - Stephen King: Jag gillade The Shining, och jag har hört att Doktor Sömn ska vara jättebra, men den är så lång :(((( Så jag tror helt enkelt inte att jag kommer orka ta mig igenom den. Nånsin.
  • Den mörka materian-böckerna - Philip Pullman: Jag har ett vagt minne av att jag läst Guldkompassen, men sedan dess har jag inte tagit mig igenom de andra böckerna, så nu tvivlar jag på att jag nånsin kommer göra det ...
  • Den vita katten - Holly Black: Jag började läsa den här för jättelängesen, men kom aldrig längre än typ tjugo sidor. Och jag som gillar Holly Blacks andra böcker, men den här kommer aldrig bli läst av mig :(
Lite blandat av det som jag hittade/kom på. Men vi får väl se, man ska aldrig säga aldrig och så vidare ... Tack och hej!

6 kommentarer:

  1. Haha, vet att du nämnt Guldkompassen förut men känner mig lite förolämpad över att du valt den just som jag börjat läsa boken. X) Jag gillar den, men jag tror fan inte jag gjort det när jag var liten för den har lite mer world building än vad jag uppskattade då.

    Och Doktor Sömn är ju amaziiing!!! Den bästa fristående uppföljaren jag läst, så om du nån gång får för dig att läsa en lång bok igen tycker jag du ska välja den. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, noooo! X) Men alltså jaa, jag minns det som att jag var så fruktansvärt uninvested i typ allt och alla i den boken, men jag vet inte ....

      Haha, mjaaa, jag tror också jag tycker lite att The Shining var tillräckligt bra utan att behöva en uppföljare (även om det är en fristående), ifall du fattar vad jag menar?

      Radera
  2. Det bästa med dagens Top Ten är ju att alla är så arga, älskar't!

    SvaraRadera
    Svar
    1. That's my secret cap, I'm always angry ;)

      Radera
  3. Sorry, jajag är fortfarande sugen på att läsa Lolita ;) Jag var inte helt förtjust i Den mörka materian, om jag minns rätt. Det var så länge sedan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, okej då, men du får vara redo med tändstickorna sen ;) Jaaa, känner lite likadant ... Synd när man inte fastnar för något, riktigt :(

      Radera