söndag, juli 05, 2015

Sommarläsningstagg

Hittade den här hos Oarya, och alla vet ju att jag älskar frågor, så here goes!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Jag vet inte! :( Jag har så himla många olästa, så egentligen borde jag bara plocka upp vilken som ... Men okej, kanske de här:

Stöld av babian - Anna Karolina
The Raven Boys - Maggie Stiefvater
Det oändliga havet - Rick Yancey
Min syster är i tusen bitar - Annabel Pitcher
Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Järnprovet av Cassandra Clare och Holly Black ... Jag var jättesugen på att läsa den, men sen tappade jag all lust, av någon anledning ...

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
I min säng.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
I min säng. Möjligtvis i hammocken.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
AHHHHHH, JAG VET INTE!!! Det finns för många böcker. Kanske Det oändliga havet?????

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Livets outgrundliga mysterier - Benjamin Alire Sáenz (eller så kan man läsa den på engelska, Aristotle and Dante Discovers the Secrets of the Universe). Den är så somrig och fin, tycker jag! (Fast det är kanske bara början som utspelar sig under sommaren, men jaja ...)

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Roman.

9. Favoritgenre?
Allt för unga vuxna! Fantasy, skräck, contemporary, ALLT!

10. Tagga 3 andra!
De som vill.

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar